Thursday, June 3, 2010

CUTI-CUTI MALAYSIA- TAMAN NEGARA, PAHANG

Cuti hari wesak yang lepas mama ngan family papa.. g bercuti kat  Taman Negara, Pahang, mama x bayangkan camner tempat nya.. hari jumaat, tido umh adik papa di Lanchang, pegilaa gak tempat pemeliharaan gajah di Kuala Gandah, Lancang.. x sempat pun nak bermandi-manda ngan gajah pn.... sebab masa nya terhad, sampai pn dh lewat, dapat amik gambar ngan gajah jer..
hari sabtu baru bertolak dari lanchang ke taman negara, 3 jam perjalanan dari lanchang.. sampai taman negara awal dalam kul 10.30 pagi..sampai jer.. nak kene wat aktiviti canopy, jambatan gatung.. peh.. x sangka plak.. nak sampai ke satu tempat tu kene naik bot.. satu bot RM 60,nak tak nak dah sampai sana x kan nak duk saja kan.. kami pn pegi laa panjat tangga nak sampai ke jambatan gantung.. tapi aper nak buat.. semua nya x terancang.. jambantan gantung pn penuh.. dengan pelancong2.. terpaksa turun balik.. peh..tu yg x lalu tu.. nak kene turun balik... dengan bawa cik mieranya... kalo sorang2 tu x per laa kan..balik pada canopy.. kami gie..tempat mandi manda..
hari kedua... kami dah booking ngan taman negara .. menyurus sungai.. huuhuu..mama takut benornya.. malam tu hujan turun dan air sungai naik sikit,..bayaran.. satu bot RM160, kami sewa 3 bot, mengeletar kaki nie.. nak naik bot.. yang x berbumbung..kami menyusur sungai.. dalam masa 30 minit.. tengok pamandangan sungai,.. nak tengok ikan kelah pun x dapat sebab air sungai deras kan.. aper pun.. pengalaman tu mama n family x bley nak luperkan.. sampai laa ni pun mama sakit kaki.. banyak sgt aktiviti outdoor kan...















2 comments:

[-suziey-] said...

nape byk gbr ngn gajah.mane binatang lain..ekek:D

ana said...

nk tau satu rahsia.. benornya.. kt tmn negara x der satu binantang pn.. nk kata ikan..monyet.. biawak..pn x nampak.. ikan sekor pn x nmpak..hutan simpan katanya geram tul..dh laa mahal.. nie family plan.. dan bukan pilihan saya huuhuu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin